آیا گیاهان احساس دارند؟

♥♥♥کــــــوله پـشتــــی♥♥♥

محل تبلیغ شما تهران گراف


آیا گیاهان احساس دارند؟

ا موضوع: طبیعت,,
        
 
 

تا حالا شده به گلدون توی خونه تون یا به درختی که شاخه هاش تا پشت پنجره اتاق شما اومده به چشم یه دوست نگاه کنید ؟ فکر میکنید اونا احساس ندارن و شما رو نمی شناسن! اگر اینجوری فکر میکنید سخت در اشتباهید . چون گیاهان 15 پارامتر رو به صورت لحظه ای اندازه گیری می کنن و یه درک عالی از محیطشون دارن .

سال 1969 اتفاق جالبی افتاد کلیو باکستر که طرز کار دروغ سنج رو به افسران پلیس یاد می داد فکری به ذهنش خطور کرد اگر دستگاه دروغ سنج رو به گلدون سوسنی توی اتاقش وصل کنه چه اتفاقی میفته ؟

باکستر اینکار رو انجام داد و به گلدون آب داد منحنی شروع به حرکت کرد و یه منحنی مثل هیجان در انسان رو از خودش نشون داد فکر کرد شاید تصادفی بوده تصمیم گرفت برگ گیاه رو بسوزونه همین که این فکر به ذهنش خطور کرد و قبل از اینکه بخواد فندک رو برداره منحنی تغییرات شدیدی رو نشون داد . یه نتیجه ی مهم گرفت که گیاهان می تونن فکر ما رو بخونن .

یه دانشمند کانادایی به آزمایشگاه باکستر اومد و در حالیکه هزاران بار این آزمایش جواب داده بود در حضور اون دانشمند هیچکدوم از گیاهان واکنشی نشون ندادند انگار همه شون بیهوش شده بودند باکستر وقتی زمینه فعالیت اون دانشمند رو پرسید معلوم شد که اون گیاهان رو از ریشه درمیاره و داخل کوره برقی میذاره تا وزن خشک شون رو اندازه گیری کنه . 45 دقیقه بعد از اینکه اون دانشمند از آزمایشگاه رفت گیاهان دوباره به هوش اومدند و به تغییرات واکنش نشون دادند .

 

حالا بعد از سالها ما میدونیم که گیاهان کسانی که بهشون آب میدن رو می شناسن .گیاهان به پخش موزیک کلاسیک واکنش مثبت نشون میدن و وقتی بهشون آب ندید ناله میکشن و جیغ می زنن که البته این صداها برای گوش ما قابل شنیدن نیست .

اینا رو گفتم تا یادمون نره گیاهی که بهش آب میدیم ما رو می شناسه با خوشحالیه ما خوشحال میشه و با ناراحتی ما ناراحت میشه . از کنارشون بی تفاوت نگذریم. 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 763

تاریخ انتشار: یک شنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 14:46
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((♥♥♥کــــــوله پـشتــــی♥♥♥)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف